perjantai 13. marraskuuta 2015

Vko 46 (9.-12.11.)

Tässä viikon 46 ohjelmaa ja kotitehtäviä. Syksyn osalta kurssit päättyvät viikolla 48, joten tunteja on enää kaksi kertaa ennen joulutaukoa. Tammikuussa kurssit jatkuvat viikolla 2.

PASSPORT 2 JATKO (ma klo 9.30 - 11.00)
Jatkettiin tekstin 'Dream holidays' käsittelyä. Kuunneltiin laulu 'California dreaming' ja opiskeltiin aikoa eli be going to -rakennetta sivulta 134 (11 ja 11.1.).
Kotiin:  s. 135 teht. 11.2 ja 12 (kirjoita postikortti/sähköposti-/tekstiviesti lomatoiveesta käyttäen be going to -rakennetta. Vapaaehtoinen lisätehtävä: s. 136 käännöslauseet.

PARLONS FRANÇAIS (ma klo 17.00 - 18.30)
Luettiin teksti George Simenonista ja komisario Maigret'sta, tutustuttiin 'passé simple' -aikamuotoon ja luettiin eläinsatu leijonasta ja rotasta
Kotiin: Passé simple -tehtäviä ja La Tête d'un homme kirjan 1. luku. Kiinnitä 1. luvussa erityistä huomiota passé simple -muotoihin.

MORNING ENGLISH (ti klo 9.30 - 11.00)
Käsiteltiin s. 129 tekstiä ja tarkastettiin s. 130. Tehtiin työkirjan s. 131. Kuunneltiin ja tarkasteltiin Read-tekstiä s. 132.
Kotiin: Sanakoe Step 7 (s. 133-134 sanat keltaisella pohjalla), tutustu sivuun 136. lisätehtävä: Read-teksti s. 132

AFTERNOON ENGLISH (ti klo 13.15 - 14.45)
Jatkettiin s. 191 käsittelyä ja keskustelua Forssan palveluista ym. Tarkastettiin s. 192-193 ja käsiteltiin Lontoo-tekstiä s. 194-196. Ota uusi Stepping Stones -kirja mukaan tunnille!
Kotiin: s. 197 + sanakoe Step 10 sanoista. Tunnilla jaettiin myös lisätehtävämonisteita Lontoosta ym., joihin saat vastaukset syksyn viimeisellä kerralla.

ENGLANTIA ETEENPÄIN (ti klo 15.00 - 16.30)
Pidettiin sanakoe, tarkastattiin s. 24 ja opiskeltiin imperfektiä. Aloitettiin Unit 2 ja keskusteltiin harrastuksista (s.28-29).
Kotiin: s. 29 teht. 3.1. ja s. 30-31 (teksti 4 ja teht. 4.1. ja 4.2.)

WHAT'S ON, GROUP A (ke klo 17.00 - 18.30)
Puhekielisiä ilmauksia Teresan sähköpostista, aikamuototehtäviä ja itsestä kertomista (s. 8). Keskusteltiin kotoa poissa olemisesta ja koti-ikävästä.
Kotiin: Tutustu intialaisen pojan Saroon tarinaan (s. 10-11)

STEPPING STONES (ke klo 18.45 - 20.15)
Tarkastettiin s. 131 ja vuoropuheluna viime kerran ravintolakeskustelua. Keskusteltiin shoppailusta ja erilaisista kaupoista ja liikkeistä. Käsiteltiin s. 139 tekstiä 'To shop or not to shop'.
Kotiin: sanakoe Step 6 sanoista sekä s. 140-141

WHAT'S ON, GROUP B (to klo 9.30 - 11.00)
Puhekielisiä ilmauksia Teresan sähköpostista, aikamuototehtäviä ja itsestä kertomista (s. 8). Keskusteltiin kotoa poissa olemisesta ja koti-ikävästä.
Kotiin: Tutustu intialaisen pojan Saroon tarinaan (s. 10-11)

ESCALIER 2 (to klo 17.00 - 18.30)
Käsiteltiin vielä tekstiä 8 ja harjoiteltiin sanastoa erilaisin tehtävin. Kerrattiin pronominaali en ja opiskeltiin pronominaalia y (s. 159-160).
Kotiin: s. 154 teht. 9 ja s. 161 teht. 15-16. Moniste en- ja y-pronominaaleista.

ENGLANTIA IHAN ALUSTA (18.45 - 20.15)
Kerrattiin maita ja kieliä (ja kansallisuuksia) ym. jo opittua ja opiskeltiin perhesanastoa.
Kotiin: s. 16 ja s. 18-19. Tekstissä olevia uusia sanoja voi tarkistaa kirjan takaa löytyvästä sanastosta. Lisätehtävä: piirrä sukupuu (perhesanojen harjoittelua)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti