Talvilomaa vietetään viikolla 9, eli silloin Wahren-opistolla ei ole kielten tunteja. Ensi viikolla kuitenkin vielä näemme normaaleissa merkeissä. Kaksi viikkoa talviloman jälkeen eli viikolla 11 (14.-17.3.) kokoonnumme kaikkien ryhmien kanssa kielistudiossa Forssan yhteislyseolla. Iltaryhmät, eli klo 15 jälkeen alkavat ryhmät kokoontuvat normaaliin aikaansa, mutta aikaisempien ryhmien kanssa sovimme ensi viikolla korvaavan ajan kielistudioon, koska kielistudio on lukion käytössä aamu- ja iltapäivisin. Torstaiaamun What's on, gr. B kokoontuu kielistudiossa samaan aikaan A-ryhmän kanssa, eli keskiviikkona 16.3. klo 17.00-18.30.
Tässä vielä viikolla 7 oppitunneilla tehtyjä asioita ja kotitehtäviä:
PASSPORT 2 JATKO (ma klo 10.00 - 11.30)
Adjektiivien vertailun kertausta, Shop till you drop -tekstin käsittelyä, kuunneltiin myös laulu "Finland song".
Kotiin: sanakoe kpl 9 sekä s. 158 (+ s. 159)
PARLONS FRANÇAIS (ma klo 17.00 - 18.30)
Teemun kanssa kuunneltiin ja luettiin Pikku Prinssiä
Kotiin: Ensi kerralla jatkuu edelleen Teemun kanssa, minkä jälkeen vietetään talvilomaa.
SAKSAA MELKO ALUSTA (ma klo 18.45 - 20.15)
Omistuspronominien akkusatiivi, kuunneltiin Biermösl Blosn -yhtyeen musiikkia, kpl 10 käsittelyä.
Kotiin: Harjoittele vielä tekstiä kotona, myös s. 134 tehtävät (+s. 138)
MORNING ENGLISH (ti klo 9.30 - 11.00)
Áktiviteettien kertausta, Into the wild -teksti ja kuuntelut, säästä kertomista ja uutisten sääennusteita.
Kotiin: s. 159 ja s. 160 teht. 10 (kohdat 1-10, ei sivun loppuosaa), sääaiheiset lisätehtävät, joihin saat vastaukset myöhemmin.
AFTERNOON ENGLISH (ti klo 13.15 - 14.45)
Used to -rakenteen harjoittelua, puhuttiin ja kuunneltiin elämän merkkipaaluista.
Kotiin: Used to -lisämoniste ja s. 42-43 tutustumista.
ENGLANTIA ETEENPÄIN (ti klo 15.00 - 16.30)
Käsiteltiin s. 50-51, kuunneltiin laulu "Lucy in the sky with diamonds", ja kerrottiin lyhyesti mistä kotipuuhista pitää ja ei pidä (s. 52).
Kotiin: Sanakoe Unit 3 (lue myös tekstit tähän), lisämoniste prepositioista ja huonekaluista (voi tehdä omaan tahtiinsa, vastaukset talviloman jälkeen). s. 54 teht. 8 kirjoitustehtävä, joka tarvitsee palauttaa vasta talviloman jälkeen.
WHAT'S ON, GROUP A (ke klo 17.00 - 18.30)
Kuunneltiin Pharrel Williamsin laulu "Happy", s. 17 teht. 4, käytiin läpi s. 21 teht. 1 ja 4 sekä kuuntelu (teht. 3), keskusteltiin sopivista lyhyemmistä tai pidemmistä lomakohteista.
Kotiin: s. 14 Test your grammar -laatikko, aukeaman tekstit Marco Polosta ja Jake Ellisistä.
STEPPING STONES (ke klo 18.45 - 20.15)
Getting better -tekstin harjoittelua, kuunneltiin laulu "Happy", apuverbejä korvaavat rakenteet (s. s. 164)
Kotiin: s. 165 ja kirjoita vähintään 3-4 lausetta apuverbejä korvaavia rakenteita käyttäen, joissa kerrot mitä aiemmin esim. lapsena sait tai et saanut (be allowed to), voit tai et voinut (be able to), tai mitä sinun ei täytynyt tai täytyi tehdä (have to).
WHAT'S ON, GROUP B (to klo 9.30 - 11.00)
Kuunneltiin Pharrel Williamsin laulu "Happy", s. 17 teht. 4, käytiin läpi s. 21 teht. 1 ja 4 sekä kuuntelu (teht. 3), keskusteltiin sopivista lyhyemmistä tai pidemmistä lomakohteista.
Kotiin: s. 14 Test your grammar -laatikko, aukeaman tekstit Marco Polosta ja Jake Ellisistä.
ESCALIER 2 (to klo 17.00 - 18.30)
Muumi-tarinan läpikäyminen loppuun, käsiteltiin Malikan kirjettä ja käytiin läpi itsenäiset omistuspronominit, kuunneltiin Khaledin Aïcha.
Kotiin: s. 191 teht. 8, s. 195 (lisäksi lisämonisteena p.c./imp.-tehtävä ja ristikko)
ENGLANTIA IHAN ALUSTA (18.45 - 20.15)
Kysymisen harjoittelua, ammattisanaston harjoittelua (s. 37-39 + s. 41 ja kuuntelu s. 42)
Kotiin: Opettele ammattisanoja ja s. 41 lauseet, monisteena jaettiin myös ristikko ammattisanoista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti