Ensi viikolla eli 29.2.-6.3. on talviloma ja kielten kursseista taukoa. Tapaamme taas lomaviikon jälkeen 7.-10.3. kieliluokassa Kehräämöllä.
Viikolla 11 eli 14.-17.3. kokoonnumme Forssan yhteislyseon kielistudiossa suurimman osan ryhmistä kanssa. Tiistain aamu- ja iltapäivätunnit ennen klo 15:ttä tapaavat poikkeuksellisesti eri aikaan eikä näillä ryhmillä ole tuntia normaaliin aikaan. Tässä lyhyesti kielistudioviikon aikataulut poikkeusten osalta:
PASSPORT 2 eli maanantain aamuryhmä kokoontuu normaalisti Kehräämöllä
MORNING ENGLISH eli tiistain aamuryhmä vasta keskiviikkona klo 15.15 - 16.45
AFTERNOON ENGLISH eli tiistain iltapäiväryhmä jo maanantaina klo 15.00 - 16.30
WHAT'S ON, GROUP B eli torstain aamuryhmä kokoontuu normaalisti Kehräämöllä.
Muut ryhmät kokoontuvat viikolla 11 normaaliin aikaansa Forssan yhteislyseon kielistudiolla. Lyseo sijaitsee Yhtiönkadun ja Hämeentien kulmauksessa Prisman lähellä. Sisäänkäynti on sisäpihan puolelta ja ulko-ovessa on opasteet. Muistutan kielistudiosta vielä nähdessämme talviloman jälkeen Kehräämöllä.
Tässä vielä viikolla 8 oppitunneilla tehtyjä asioita ja kotitehtäviä:
PASSPORT 2 JATKO (ma klo 10.00 - 11.30)
Tehtiin sanakoe ja kerrattiin vielä Unit 9:n ilmaisuja ja sanastoa pareittain, kuunneltiin ja tarkasteltiin laulua "Finland song". Suomitietoutta englanniksi.
Kotiin: Etsi tunnilla jaetusta laulusta imperfektimuodot (halutessasi myös perfektimuodot), tutustu s. 162 runoon.
PARLONS FRANÇAIS (ma klo 17.00 - 18.30)
Teemun johdolla jatkoa Pikku prinssi -tarinalle.
Kotiin: kpl 7 kirjasta + Teemun jakama moniste konditionaalista ja ehtolauseista.
SAKSAA MELKO ALUSTA (ma klo 18.45 - 20.15)
Kpl 10 harjoittelua, ravintola- ja ruokasanastoa ja ravintolassa asioimista.
Kotiin: Tunnilla jaettu ravintolakeskustelumoniste loppuun, tutustu s. 135 datiivi-asiaan (ainakin alkuosa), jaettiin myös lyhyt lehtiartikkeli Müncheniläisestä ravintolasta.
MORNING ENGLISH (ti klo 9.30 - 11.00)
Luonnonmullistuksia ja would-konditionaalia. Käsiteltiin myös s. 159 tekstiä + siihen liittyvät tehtävät.
Kotiin: s. 162 teht. 12-14. Vapaaehtoiseksi lisälukemiseksi tunnilla jaettu Grimmin veljesten tarina "The elves and the shoemaker".
AFTERNOON ENGLISH (ti klo 13.15 - 14.45)
Ajanilmauksien kertausta pareittain, used to-lisämoniste käytiin läpi, keskusteltiin pareittain ja yhdessä vapaa-ajan harrastuksista.
Kotiin: s. 42-46, vapaaehtoiseksi lisälukemiseksi tunnilla jaettu Grimmin veljesten tarina "The elves and the shoemaker".
ENGLANTIA ETEENPÄIN (ti klo 15.00 - 16.30)
Tehtiin sanakoe ja kerrattiin vielä Unit 3:n ilmaisuja ja sanastoa pareittain, tehtiin kuuntelu 6.1. ja juteltiin pienryhmissä, mistä kotipuuhista pitää ja mistä ei. Aloiteltiin uutta työaiheista jaksoa tutustumalla s. 56.
Kotiin: s. 54 teht. 8, eli kirjoita lyhyt kertomus joko omasta tai kuvitteellisesta kodistasi ja perheestäsi.
WHAT'S ON, GROUP A (ke klo 17.00 - 18.30)
Menneitä aikamuotoja (imperfekti, perfekti ja niiden ing-muodot) s. 14-15. Katsottiin Vancouveriin liittyvä video (löytyy kirjan mukana tulleelta DVD:ltä).
Kotiin: s. 15 tehtäviä (etenkin teht. 1), kielioppimoniste (väh. teht. 1-2).
STEPPING STONES (ke klo 18.45 - 20.15)
Kerrattiin ja harjoiteltiin apuverbejä korvaavia ilmaisuja, katsottiin Vancouveriin liittyvä video.
Kotiin: s. 166-167.
WHAT'S ON, GROUP B (to klo 9.30 - 11.00)
Menneitä aikamuotoja (imperfekti, perfekti ja niiden ing-muodot) s. 14-15. Katsottiin Vancouveriin liittyvä video (löytyy kirjan mukana tulleelta DVD:ltä).
Kotiin: s. 15 tehtäviä (etenkin teht. 1), kielioppimoniste (väh. teht. 1-2).
ESCALIER 2 (to klo 17.00 - 18.30)
Puhetta ranskalaisista kirjeenkirjoittamismuodollisuuksista ja byrokratiasta, s. 193 sanelu ja s. 191 ajanilmausten harjoittelua, il-, ce- ja ça-pronomineja, lyhyesti Sveitsistä.
Kotiin: s. 196 eli kirjoita kirje ystävällesi (lisätehtävänä s. 194 teht. 11)
ENGLANTIA IHAN ALUSTA (18.45 - 20.15)
Ammattisanojen kertausta ja harjoittelua ja omasta ammatista kertomista.
Kotiin: Kertaa Unit 1:n asioita. Jaottele ammattisanat sen mukaan missä työskennellään ulkona, sisällä, ihmisten kanssa, eläinten kanssa, ruoan, koneiden, rahan tai tietokoneiden parissa (tunnilla jaettu taulukkomoniste, mutta voit tehdä omankin taulukon). Taukoviikon jälkeen kerrataan vielä kysymysten ym. muodostamista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti